SEO optimizavimas – tai procesas kuomet parengtą turinį optimizuojame paieškos tikslams, tikėdamiesi pritraukti nemokamą lankytojų srautą iš paieškos tinklų. Siekiant pritraukti kokybišką lankytojų srautą ir tikėtis užklausų, būtina pasirinkti tinkamus raktažodžius ir taikyti efektyvias konversijos priemones. Ką reikėtų žinoti, kad SEO kampanijos būtų sėkmingos?
SEO optimizacija
Rinkodaros kampanijų organizavimas susideda iš trijų esminių sudedamųjų dalių: turinio parengimo, konversijos priemonių įdiegimo ir turinio išviešinimo. Vienas iš turinio viešinimo kanalų – paieškos tinklai. Siekiant pritraukti potencialių klientus iš paieškos tinklų nemokamai, būtina patekti į pirmuosius paieškos sistemos puslapius, šis procesas vadinamas SEO optimizacija SEO (angl. search engine optimization).
Prieš pradedant kovą dėl patekimo į pirmąsias reitingų pozicijas, būtina gerai įvertinti ar pasirinkti raktažodžiai yra tinkami. Daugelis bendrųjų raktažodžių generuoja didelius paieškos srautus, patekimas į pirmąsias pozicijas ilgas ir brangus, tačiau klientų užklausos gali būti menkos dėl žemos srauto kokybės. Daug efektyvesni gali būti ilgieji raktažodžiai, generuojantys mažesnius, tačiau kokybiškesnius lankytojų srautus.
SEO optimizavimo procesas
Vykdant SEO optimizavimą, visų pirma reikia įsigilinti į verslo specifiką ir suprasti tikslinę auditoriją, kurią reikia pritraukti, todėl raktažodžių pasirinkimas yra labai svarbus. Prieš pradedant SEO optimizavimo projektą taip pat svarbu įvertinti interneto svetainės turinį: ar jis tinkamai sutvarkytas ir parengtas srauto atvedimui.
Pakankamai dažnai pastebime, kad įmonės pradeda SEO optimizacijos projektus, kai svetainės turinys nėra sutvarkytas, o vienintelė konversijos priemonė – užklausos forma kontaktų puslapyje, kuri užpildoma, viso labo, kelis kertus per metus.
SEO optimizavimo procesas apima du etapus:
- vidinis SEO optimizavimas;
- išorinis SEO optimizavimas ir monitoringas.
Interneto svetainės vidinis SEO
Interneto svetainės vidinis SEO, t.y. svetainės turinio (kiekvieno unikalaus URL puslapio) optimizavimas paieškos varikliams. Šis procesas yra ganėtinai sudėtingas ir reikalaujantis tiek įgūdžių, tiek kokybiškų SEO įrankių. Vidinis SEO yra vienas iš pagrindinių faktorių lemiančių interneto svetainės struktūrą, todėl turi būti nuosekliai tvarkomas nuo pat svetainės kūrimo pradžios.
Tiek svetainės kūrimo, tiek administravimo metu vidinio SEO tvarkymo problemą sprendžia šiuolaikinių SEO programinių įskiepių, tokių kaip „Yoast SEO“ ir pan. panaudojimas. Įskiepio vertinimo sistema aiškiai signalizuoja administratoriui apie įkeliamo turinio SEO statusą ir teikia rekomendacijas optimizacijai.
Interneto svetainės išorinis SEO
Išorinė svetainė SEO optimizacija – tai pakankamai ilga ir sudėtinga kova dėl reitingo pozicijų paieškos sistemoje. Svarbiausia šio proceso dalis yra atgalinių nuorodų, vedančių į optimizuojamą puslapį, diegimas išoriniuose svetainių šaltiniuose. Atgalinių nuorodų paskirtis – įrodyti paieškos sistemai, kad svetainėje esantis turinys yra aktualus ieškotojams, o svetainė yra savo srities autoritetingas informacijos šaltinis.
Nuorodų tinklas kuriamas, atsižvelgiant į svetainės specifiką, o labiausiai – konkurenciją. Nėra konkretaus nuorodų (autoriteto) kiekio, kuris tiktų kiekvienai rinkai. SEO – kaip sporte, laimės surinkęs daugiausiai. Išorinis SEO techniškai pakankamai sudėtingas, reikia surinkti ir apdoroti didelį kiekį informacijos, todėl be profesionalių įrankių optimizacijos neatliksi.