Daugelis statybos verslo bendrovių gana skeptiškai nusiteikę socialinių tinklų atžvilgiu. Vyrauja nuomonė, kad tai jaunimo bendravimo priemonė ar darbo paieškos sistema (turiu omenyje LinkedIn profesinį socialinį tinklą). Socialinių tinklų rinkodara yra labai svarbi komunikacijos priemonė ir statybos versle, tačiau reikia išmanyti kaip ją taikyti bendrame rinkodaros priemonių komplekse.
Socialinių tinklų vaidmuo komunikacijos procese
Statybos verslas pasižymi informacijos sudėtingumu ir kompleksiškumu, todėl kaip informacijos pateikimo platforma socialiniai tinklai netinkami. Pilnai iškomunikuoti egzistuojančią problemą ar statybos technologiją naudojant socialinius tinklus nepavyks, todėl visas įmonės turinys yra sistemiškai tvarkomas įmonės svetainės tinklaraštyje.
Socialiniams tinklams galima pavesti parengto turinio išviešinimo ir potencialių klientų srauto pritraukimo užduotis. Kokybiškos iliustracijos ir aktualūs komentarai tikrai pritrauks susidomėjusių klientų dėmesį, o tinkamai išpublikuoti, sugeneruos skaitytojų srautą į įmonės interneto svetainę.
Ganėtinai dažna socialinių tinklų panaudojimo problema, kad jame viešinamas turinys nėra susijęs su įmonės svetainės turiniu, o nuorodų į svetainę reikia ieškoti su žiburiu. Pagrindinė rekomendacija viešinant informaciją socialiniuose tinkluose – susieti turinį su interneto svetaine ir formuoti žinutes aktyviomis nuorodomis.
Socialiniai tinklai statybos verslui
Lietuvoje dirbančioms įmonėms aktualiausi socialiniai tinklai yra:
- Facebook;
- LinkedIn;
- Google Plus.
Įmonės eksportuojančioms savo prekes ir paslaugas į užsienį gali būti įdomūs ir Twitter (UK) bei Vkontakte (Rusų k. kalbančios šalys) socialiniai tinklai.
Google Plus tinklas nors ir nėra populiarus, tačiau informacijos viešinimas šiame tinkle gerina svetainės SEO parametrus, bei leidžia pateikti paviešintą turinį naudojant įvairius Google produktus.
LinkedIn profesinis socialinis tinklas leidžia pateikti informaciją verslo partneriams, tačiau mokamas informacijos viešinimas šiame tinkle kol kas išlieka pakankamai brangus.
Facebook socialinis tinklas leidžia pasiekti tiek galutinius vartotojus, tiek profesinę auditoriją. Informacijos viešinimas tikslinėms auditorijoms šiame tinkle mokamas, tačiau viešinimo kainos pakankamai patrauklios.
Komunikacijos planavimas, turinys ir vykdymas
Komunikacija socialiniuose tinkluose turi būti vykdoma sistemiškai tiek laiko, tiek atskirų socialinių tinklų, tiek turinio atžvilgiu. Visų pirma būtina iškelti tikslus, kurių siekiam vykdant komunikaciją socialiniuose tinkluose, tada kruopščiai suplanuoti pačią komunikaciją.
Planuojant komunikaciją socialiniuose tinkluose būtina:
- pasirinkti socialinius tinklus;
- priimti sprendimą dėl žinučių viešinimo dažnumo;
- paskirstyti planuojamas žinutes pagal komunikacijos temas;
- stebėti žinučių efektyvumą ir auditorijos formavimąsi.
Socialiniuose tinkluose galima viešinti ne tik įmonės turinį, bet ir svetimą: partnerių ar šiaip įdomų turinį, susijusį su įmonės statybos verslu. Tačiau šiuo atveju rekomenduotina naudotis specializuotas programas, generuojančias vizualias nuorodos į susijusį įmonės turinį, kaip pvz. – Sniply.
Sėkmingam turinio rengimui ir viešinimui socialiniuose tinkluose įmonės neapsieis ir be specializuotų programų, leidžiančių suplanuoti turinį publikavimui norimam laiko periodui, paskirstyti į norimus tinklus ar kitas turinio viešinimo automatizavimo priemones.