Šiandieninė rinka yra pakankamai dinamiška ir susijusi su įvairiais pokyčiais, todėl įmonės turi pakankamai efektyviai ir greitai paskleisti žinią savo auditorijai, bei sulaukti jos vertinimų. Be sistemingai suplanuotos ir vykdomos turinio rinkodaros ši užduotis dažniausiai sunkiai pasiekiama.
Turinio rinkodaros rūšys, formos ir apimtys
Turinio rinkodara – strateginiu mąstymu paremta rinkodara, kurios tikslas – kurti ir platinti vertingą, aktualų bei nuoseklų turinį, kurio pagalba būtų galima pritraukti ir išlaikyti aiškiai apibrėžtą auditoriją bei skatinti pelną nešančius vartotojų veiksmus. Turinio rinkodaros rūšys:
- profesinė komunikacija;
- kompanijos naujienos;
- viešieji ryšiai.
Esminė kiekvienos statybos verslo įmonės dalis – profesinė komunikacija, t.y. turinys, atskleidžiantis įmonės kuriamą pridėtinę vertę: sprendžiamas problemas, naudojamas technologijas bei sėkmingai įgyvendintus projektus. Nedidelę dalį komunikacijos sudaro kompanijos naujienos, aktualios įmonės klientams. Didesnėms įmonėms tampa svarbūs ir viešieji ryšiai, t.y. įmonės turinys pristatomas visuomenei per viešuosius informacijos kanalus.
Turinio rinkodaros infrastruktūros centras – įmonės internetinė svetainės tinklaraštis. Čia sistemingai ir struktūriškai talpinamas kuriamas turinys, užtikrinantis patogų informacijos pateikimą tikslinėms įmonės auditorijoms.
Rengiamas turinys gali būti prsitatomas įvairiomis formomis:
- tinklaraščio straipsniai;
- video;
- techninės specifikacijos;
- brošiūros, leidiniai, knygos, infografikai;
- interaktyvios FlipBook vartyklės ir kt.
Paruoštas įdomus ir kokybiškas turinys, gali priversti skaitytoją ne tik grįžti atgal, bet ir pasidalinti teikiama informacija su draugais ar pažįstamais, kurie natūraliai skatins dalintis ir kitus. Todėl siekiant užtikrinti komunikacijos efektyvumą, įmonės turinys ruošiamas ir publikuojamas nustatytu periodiškumu, dažniausiai 1 – 4 kartus per mėnesį.
Pagrindinis turinio rinkodaros elementas – tinklaraščio straipsnis
Pagrindinis turinio rinkodaros elementas – tinklaraščio straipsnis, kuris apjungia visas turinio formas bei elementus, bei sistemingai pateikia parengtą turinį. Publikuojami straipsniai turi būti tinkamai parengti: struktūrizuotas straipsnio turinys, išskiriant anotaciją, straipsnio skiltis bei pagrindines mintis; kiekviena straipsnio skiltis iliustruojama atitinkamais paveikslėliais, vaizdo įrašu ar interaktyvia prezentacija, taip pat straipsnis papildomas specialistų komentarais.
- Tekstas. Straipsnyje formuluojama egzistuojanti rinkoje problema, pateikiama straipsnio anotacijoje. Dėstomojoje dalyje pateikiama technologija ir paaiškinama, kaip ji sprendžia egzistuojančią problemą. Straipsnio tekstas formuojamas atskirais poskyriais su atitinkamais pavadinimai, taip pat straipsnio tekste rekomenduojama pateikti svarbių asmenų komentarus.
- Iliustravimas. Straipsnio tekstas iliustruojamas problemą, technologiją atspindinčiomis iliustracijomis. Straipsnio tekste atitinkamose vietose pateikiama su straipsniu susiję vaizdo įrašai. Tekste iliustracijos forma galima pateikti nuorodas į aktualius įmonės katalogus.
- Šoninė reklaminė juosta. Šoninėje reklamos juostoje pateikiamos nuorodos į aktualią įmonės informaciją.
- Konversijos priemonės. Tekste gali būti pateikiami reklamos skydeliai su klientų registracijos – konversijos priemonėmis, skatinantys straipsnio skaitytojus atsisiųsti vertingą informaciją mainais į kontaktinius duomenis.
Tinklaraščio struktūra
Tinklaraščio turinys turi pilnai atitikti pardavimo proceso etapus bei realias įmonės komunikacijos temas su klientais:
- statybos rinkos problemos ir jų priežastys;
- technologijos, paslaugos ir produktai padedančios spręsti egzistuojančias problemas;
- sėkmingai įgyvendintų projektų pavyzdžiai.
Planuojant tinklaraštį, būtina atsižvelgti į turimus straipsnius, planuojamą parengti straipsnių apimtį ir tada paskirstyti rengiamus straipsnius pagal temas, kad būtų apimamas visas įmonės komunikacijos temų spektras.
Tinklaraščio charakteristikos:
- straipsnių grupavimas kategorijų ir žymų pagalba;
- SEO aptimizuoti straipsnių, žymų, kategorijų raktažodžiai;
- šoninė juosta – bendra arba individualios skirtingoms skaitytojų grupėms;
- tinklaraščio skaitytojų konversija;
- integracija su naujienlaiškių platforma, automatinis RSS naujienlaiškis.
Turinio rinkodaros sklaidos kanalai
Vienas iš pagrindinių turinio rinkodaros tikslų yra įmonės tikslinės auditorijos sukūrimas ir išlaikymas. Turinys privalo būti matomas ir viešinamas, naudojant įvairias turinio viešinimo technologijas.
Paieškos tinklų rinkodara (SEO). Didžiausią skaitytojų srautą interneto svetainei užtikrina paieškos tinklai. Ilgalaikiam nemokamo srauto pritraukimui vykdoma straipsnio SEO optimizacija. Greitą rezultatą užtikrina mokama Google Adwords reklama. Sėkmingam viešinimui paieškos tinkluose rekomenduojama naudoti abiejų priemonių kompleksą.
Elektroninio pašto rinkodara. Kasdieniam turinio viešinimui taip pat labai tinkami elektroninių laiškų parašai. Didesniu periodiškumu (vieną kartą per savaitę ar mėnesį) publikuojamas turinys turi būti viešinamas įmonės naujienlaiškiu, pateikiant nuorodas į publikuojamą turinį registruotiems vartotojams.
Socialinių tinklų rinkodara. Nemenkas vaidmuo viešinant įmonės turinį tenka socialiniams tinklams, kurie padeda kurti tikslinę įmonės auditoriją ir sistemingai, dažniausiai kasdien, informuoti apie kuriamą ir publikuojamą turinį.
Informaciniai ir specializuoti kanalai (leidiniai, portalai). Dalis parengto ir įmonės tinklaraštyje publikuojamo turinio turi būti viešinama išoriniuose informaciniuose kanaluose:
- viešuosiuose informaciniuose portaluose;
- specializuotuose statybos portaluose;
- skaitmeniniuose bei spausdintuose leidiniuose;
- skaitmeninėse turinio pateikimo platformose (FlipBook, ISSUU) ir t.t.
Kiekviena viešinimo technologija skiriasi savo galimybėmis bei charakteristikomis ir dažniausiai viešinimui naudojamas pasirinktas technologijų kompleksas. Vertinant kiekvieno kanalo generuojamą svetainės lankytojų srautą būtina vertinti tiek srauto dydį, tiek jo kokybę. Kaip pvz. skaitytojų srautas iš kokybiškos įmonės socialinės paskyros gali atvesti mažesnį svetainės lankytojų skaičių nei mokama Google Adwords reklama su bendriniu raktažodžiu, tačiau konversijų kiekis iš socialinio tinklo paskyros bus didesnis.