Elektroninio pašto rinkodara daugeliu atveju nėra tinkamai išnaudojama arba nepelnytai pamiršta. Tokią situaciją paskatino neatsakingas šios rinkodaros rūšies naudojimas, siunčiant menkavertį turinį to nepageidaujantiems adresatams. Visgi naujienlaiškiai yra pakankamai svarbūs įmonės komunikacijos procese, tačiau kaip juos panaudoti tikslingai ir integruoti į bendrą rinkodaros sistemą?
Elektroninio pašto rinkodaros tikslai
Kiekvienas iš mūsų yra gavę ir vis dar gauname naujienlaiškius su neaktualia informacija ir juos blokuojame. Informacinio pertekliaus amžiuje norime gauti tik įdomią informaciją ir patys nuspręsti, norime ją gauti ar ne ir kokiu būdu, todėl piktnaudžiauti naujienlaiškių siuntimu klientams tikrai negalime.
Elektroninio pašto rinkodarą vis gi naudojančios įmonės susiduria su eile sunkumų: žemas naujienlaiškių atidarymo santykis, nekokybiška gavėjų duomenų bazė, turinys nesudomina klientų, naujienlaiškių parengimas ir išsiuntimas užima pakankamai daug laiko, o gaunama nauda – abejotina.
Prieš priimant sprendimą rinkodaros veikloje naudoti naujienlaiškius turime aiškiai apibrėžti jų panaudojimo sritis ir tikslus. Svarbu suvokti, kad elektroninio pašto rinkodara yra priemonė supažindinti klientus su išskirtiniu Jūsų įmonės turiniu, todėl visų pirma būtina sukurti unikalų ir įdomų turinį ir tik tada planuoti jo viešinimą naujienlaiškių pagalba.
Statybos versle dažniausiai yra kuriami unikalūs straipsniai, organizuojami seminarai, webinarai, parodos, rengiama ir dalinama techninė projektavimo dokumentacija, suteikiamos nemokamos galimybės išbandyti ar naudoti programinę įrangą ir t.t. Kiekvienu atveju naujienlaiškių panaudojimas skirsis.
Turinio viešinimas naudojant RSS naujienlaiškius
Įmonės vykdančios turinio rinkodarą, nuolat rašančios aktualius straipsnius savo tinklaraščiuose, užsiima ir aktyviu šio turinio viešinimu naudojant įvairias rinkodaros priemones: socialinius tinklus, paieškos sistemas bei naujienlaiškius. Vienas iš populiariausių ir efektyviausių tinklaraščio viešinimo būdų, naudojant elektroninio pašto rinkodarą, yra RSS tipo naujienlaiškio formavimas.
RSS (Really Simple Syndication) yra technologija, skirta iš įvairių interneto informacijos šaltinių surinkti ir susisteminti naujausią įvairiapusišką tinklaraščio informaciją. Sugeneruota RSS nuoroda yra įkeliama į naujienlaiškių siuntimo programą, pats naujienlaiškis suformuojamas vieną kartą, kuris automatiškai išsiunčia naujienlaiškį gavėjams nustatytai terminais, kuomet yra įkeltas naujas straipsnis į tinklaraštį.
Renginių viešinimas naujienlaiškiais
Renginiai yra pakankamai brangi rinkodaros priemonė, todėl dažnu atveju yra naudojamas platus rinkodaros priemonių kompleksas renginio efektyvumui padidinti. Kuriami renginiui dedikuoti interneto svetainės puslapiai ar net svetainės, renginiai filmuojami, rengiama spausdinta medžiaga ir t.t. Elektroninio pašto rinkodara padeda ne tik pritraukti klientus į įmonės renginį, bet ir išviešinti renginio metu sukurtą vertingą turinį.
Renginiai dažniausiai yra organizuojami esamiems ir potencialiems klientams, kurių kontaktus įmonė turi, todėl naujienlaiškiai yra svarbus klientų pritraukimo į renginį kanalas. Naujienlaiškiai siunčiami taip pat siunčiami ir jau registruotiems renginio dalyviams, maloniai primenant apie artėjantį renginį. Šiuo atveju plačiai gali būti naudojamos elektroninio pašto automatizacijos priemonės.
Įmonės, kurios sėkmingai vykdo elektroninio pašto rinkodarą, gali pradėti viešinti renginį pakankamai anksti, papildant siunčiamus naujienlaiškius (kad ir RSS) renginio informacija, be to jų gavėjai yra įpratę gauti kokybišką turinį naujienlaiškiu, todėl ir jų aktyvumas registruojantis dalyvauti renginyje gali būti didesnis. Įmonės, kurios naujienlaiškius naudoja tik renginių viešinimui, gali ir nesulaukti ypatingo efekto, todėl gali tekti klientus į renginį kviesti asmeninių skambučių pagalba.
Po renginio sukurtas turinys yra įkeliamas į įmonės interneto svetainę, o naujienlaiškis tampa svarbia jo viešinimo priemone, išsiunčiant renginyje dalyvavusiems asmenims su prašymu pasidalinti parengta informacija socialiniuose tinkluose. Taip pat naujienlaiškis siunčiamas ir renginyje negalėjusiems dalyvauti asmenims.
Kaip padidinti elektroninio pašto rinkodaros efektyvumą?
Efektyvi elektroninio pašto rinkodara visų pirma turi būti tinkamai integruota su kitomis rinkodaros priemonės, kurias taiko įmonė. Labai svarbu, kad turinys, kurį viešina įmonė būtų aukštos kokybės ir gerai pristatytas interneto svetainėje. Naujienlaiškis yra tik kliento pakvietimo priemonė, todėl labai svarbu ką klientas pamatys paspaudęs naujienlaiškio nuorodą ir tai turės reikšmės ar jis dar kada nors atsidarys naujienlaiškį ir stebės įmonės siunčiamą informaciją.
Naujienlaiškiuose taip pat rekomenduojama diegti aktualias įmonės konversijos priemones bei stebėti jų efektyvumą. Jeigu įmonė nori išplatinti naujai parengtą projektavimo dokumentaciją, tai ji turėtų būti pristatyta ne tik interneto svetainėje bet ir siunčiamame naujienlaiškyje.
Labai svarbu, kad įmonė vykdydama elektroninio pašto rinkodarą, nuolatos dirbtų su naujienlaiškių gavėjais – klientais, stebėdama jų aktyvumą bei lojalumą. Pardavimo procese svarbu nuosekliai dirbti su klientais, o naujienlaiškiai suteikia puikią galimybę matyti, kaip klientai reaguoja į Jūsų siunčiamą informaciją.
Didinant naujienlaiškių gavėjų skaičių labai svarbu naudoti efektyvias registracijos formas, tokias kaip dinaminiai registracijos skydeliai ar pristatyti naujienlaiškių registracijos galimybes įmonės socialiniuose tinkluose.